20 Nisan 2014 Pazar

Kanseri yenen kadın!

"Kanser tekrar gelirse yine baş ederim"
Cine5 ekranlarının sevilen programı İpek Tuzcuoğlu İle Yüzleşmeye kanserle mücadelesini başarıyla sonuçlandıran, ekranlara ve tiyatro sahnelerine yeniden dönen sevilen oyuncu Deniz Uğur konuk oldu. Deniz Uğur hayatıyla ilgili yüzleşmelerini ve bilinmeyenlerini samimiyetle paylaştı.

Keriman Halis büyük halam
İlk Türkiye Güzeli Keriman Halis’in büyük halası olduğunu “İpek Tuzcuoğlu İle Yüzleşme”de paylaşan Deniz Uğur’un hayatında kadınların  önemi büyük. “Büyük hala Keriman Halis . Babamla kardeş torunu oluyorlar. Çok çok özel bir kadın bir kere Cumhuriyet kadınını temsil ediyor. İlk Dünya güzelimiz, kişilik olarak da muazzam bir insandı. Uzun bir ömrü oldu. Allah’a şükür onu daha çok görüp, deneyimlerinden faydalanma şansım oldu. Hatırlıyorum. En son ufak bir rahatsızlık geçirmişti, annemle birlikte hastaneye ziyaretine gitmiştik. Çok yaşlıydı ama ona rağmen hafızasında eksilme yoktu. Pırıl pırıl bir zekası vardı, yatakta oturuyordu ve içeri girince anlıyorsunuz ki, o bir kraliçe tartışmasız. “ sözü üzerine İpek Tuzcuoğlu'nun  “Seni en çok etkileyen neydi ?“ sorusuna cevap veren Deniz Uğur “Duruşu ve asaleti. Çünkü güzellik bana göre bunlardan geçiyor. Günümüz teknolojisini düşünürsen hokka burun, badem göz yapılabiliyor sonradan, bunların bir özelliği yok . Baktığın zaman çoğu insan birbirine benzemeye başladı artık. O yüzden kişilikle, donanımla ruhla birleşince  o güzellik karşı tarafa geçiyor gibi geliyor. Aileye etrafa bakınca hepsi güzeldi, bazılarında daha etkileyiciydi  fark var. Bakışı duruşu edası her şeyi beni etkiliyordu. Ben ailemin kadınlarından çok etkilendim. Çünkü hepsi baskın ve önemli karakterlerdi. Hep güçlü, etrafı yöneten komutlar veren. Hem  anne tarafım hem baba tarafım öyleydi . Babaannem yaklaşık yüz yaşına kadar yaşadı. Anneannem de öyle. Yaklaşık birer asır yaşadılar ve hepsinin ayrı hikayeleri vardı. Çeşitli zorluklara rağmen örnek alınacak dik duruşları vardı.” diyerek anlattı.

Uzun yaşamayı istiyorum
İpek Tuzcuoğlu’nun “100 yaşına kadar yaşamayı ister misin, yoksa dolu dolu yaşayayım kaç yaşına kadar olursa mı dersin?” sorusu üzerine cevap veren Deniz Uğur “Aslolan odur. Çünkü uzun yaşam kısa yaşam göreceli şeyler bana göre. Göreceli çünkü birine bakıyorsun 105 yaşına kadar yaşamış ama ömrü boyunca aynı güzergahtan işe gidip gelmiş, aynı yerde oturmuş bu da güzel gelebilir ama tecrübelerin çeşitliliği güzel geliyor bana. Bu yüzden göreceli. Dolu dolu yaşamak önemli. Ama uzun yaşamayı da istiyorum. Çoğu insan der ya, elden ayaktan kesilirsem yürüyemez, hareket edemez, konuşamaz hale gelirsem istemem uzun yaşamayı derler. Ben ona katılmıyorum. İnsan ne durumda olursa olsun, yaşamın her günü bir deneyimdir. Körde olsan kötürümde olsan deneyimlenecek bir şeyler mutlaka vardır.” diyerek düşüncelerini anlattı.

Yıldız Kenter bir Kraliçe
Hayatının önemli kadınlarından birinin de hocası Yıldız Kenter olduğunu söyleyen Deniz Uğur usta sanatçı ile ilgili  “Yıldız Hoca’nın öğrencisi olup da ömrü boyunca etkisi altında kalmayan kimse yoktur. Belki bütün öğrencilerinin yıldızı aynı şekilde barışmamış olabilir, kimyası aynı şekilde tutmamış olabilir, bazıları tepki duymuş olabilir okuldayken. O da çok dominant bir karakterdir. Ama öyle bile olsa faydasını görmüşlerdir. İyi ki bu dünyada var diyebileceğimiz nadir insanlardan biridir. O da ayrı bir kraliçe.” diyerek duygularını “İpek Tuzcuoğlu İle Yüzleşme”de paylaştı.

ads

Yazan : sabahtan Hari: 04:26 Kategori:

0 yorum:

Yorum Gönder